دانشنامه و مقالات

آموزش صفر تا صد نصب سیم خاردار

نحوه کشیدن سیم خاردار

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سیم خاردار چیست؟

قیمت سیم خاردار برای دور باغ را می توانید در لینک مربوطه دریافت نمائید. ممکن است شما هم بسیار رشته سیم های مفتولی فلزی که دارای خارهای بر روی خود هستند را بر لبه دیوار مکان های نظامی، اطراف باغ و زمین های کشاورزی و… و به طور کلی در هر جایی که نیاز به برقراری امنیت باشد دیده باشید. این محصولات از پایه های اصلی در حفظ امنیت در این گونه مکان ها به شمار می روند. این مفتول های فلزی با لبه های تیز خود مانع از ورود و یا خروج افراد و حیوانات به مکان مورد نظر می شوند. با این وجود در هنگام نصب این ها نکاتی وجود دارد که در این مطلب به آمورش نحوه نصب سیم خاردار خواهیم پرداخت.

جالب است بدانید تمامی این محصولات تولید شده تا قبل از سال 1860 میلادی به صورت سنتی تولید می شدند که به طبع از استحکام بالایی برخوردار نبودند. اما در آن سال یعنی سال  1860 نسل جدید از این محصول توسط شهروند فرانسوی طراحی و پنج سال بعد از آن لئونس اگن با دریافت کمک هزینه ای از ارتش فرانسه محصول را به صورت صنعتی تولید کرد، محصولی که با قیمت مقرون به صرفه خود تا همین امروز نقش بسیار کلیدی در ایجاد امنیت داشته است. تیم تخصصی آهن سه افتخار دارد تا با ارائه قیمت روزانه سیم خاردار و فروش انواع سیم خاردار با شرایطی عالی به هموطنان خود خدمت رسانی کند. انواع این محصول را می توانید در تصویر زیر مشاهده نمائید.

انواع سیم خاردار

بررسی روند تولید سیم خاردار

فنس سیم خاردار در یک حالت کلی به دو صورت خطی و حلقوی (انواع حلقوی نیز به دو صورت معمولی و تیغی یا تبری) تولید می شود. توجه داشته باشید سیم خاردار تیغه ای را به شیوه گرم و از جنس مفتول های گالوانیزه تولید می نمایند. این محصولات به صورت دو رشته مفتول پیچیده به دور یک محور می باشد. سیم خاردار خطی گالوانیزه با ضخامت 2 تا 3 میلیمتر با طول 17 متر تولید و در بسته بندی های 15 تا 25 کیلوگرمی به بازار عرضه می شود. تعداد خارهای بر روی مفتول ها 4 تیغه گالوانیزه است. این محصول دارای مقاومت و انعطاف پذیری بالا می باشد که انتقال و نصب بسیار راحتی دارد. ضمن آن که سیم خاردار خطی سوزنی از قیمت بسیار مقرون به صرفه ای برخوردار بوده و برای آن دسته از عزیزانی که محصولی با مقاومت بالا و ارزان برای ممانعت از ورود یا خروج حیوانات نیاز دارند، مناسب می باشد.

سیم خاردار حلقوی اصفهان از مفتول فنری تولید می شود که همین عامل باعث افزایش قابل توجه مقاومت این محصول شده است. به گونه ای که تا 140 کیلوگرم بر میلی متر مربع قابلیت کشش خواهد داشت. سیم خاردار حلقوی در بازار به نام های سیم خاردار تبری و یا لیزری نیز نام برده می شوند. سیم خاردار تبری را با استفاده از مفتول های گالوانیزه 3 میلیمتری که به دور این مفتول ها دو رشته خار از جنس گالوانیزه پیچیده شده است. ویژگی برجسته این دست از محصولات مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و فشارهای فیزیکی می باشد. قابلیت تاب آوری تا مصافت 9 تا 13 متر را دارا می باشد. تبری ها از قطر 60 تا 90 میلیمتر تولید می شوند. قطرهای 60 میل 9 تا 13 متر و قطرهای 90 میل از 13 تا 17 متر را پوشش می دهند.

دستگاه سیم خاردار خطی را در تصویر زیر مشاهده می نمائید:

دستگاه سیم خاردار خطی

نحوه کشیدن سیم خاردار

چگونه فنس بکشیم ؟ سوالی که چه بسیار مشتریان این محصولات از ما پرسیده اند. برای پاسخ باید عرض کنیم نحوه اجرای این محصولات متناسب با توع محصول و مکان مورد نظر متفاوت می شود. چرا که عدم انتخاب درست آن چه بسا موجب ایجاد خسارت هایی به محیط زیست و حیوانات شده است. اکنون برای نصب این محصول ابتدا مکان خود را مشخص کرده سپس اندازه گیری و طراحی های لازم را انجام دهید. پس از آن در مکان های طراحی شده علامت گذاری های لازم جهت جایگذاری های پایه فنس را انجام دهید.

در نصب سیم خاردار خطی میله پایه براساس میزان انعطاف پذیری محصول انتخاب می شود که این ارتفاع معمولا 30 سانتیمتری می باشد. اکنون از انتهای فنس شروع به باز کردن سیم کرده و تا ارتفاع مشخص این کار را ادامه دهید. در نصب این محصول نکته حائز اهمیت بست های با مقامت بالا می باشد. چنانچه بست های نامناسب انتخاب نمائید در صورت بروز هرگونه باد و طوفانی تمام زحمات نصب شما از بین خواهد رفت. برای نصب سیم خاردار کشی ، آن را تا میزان مقاومت کششی که دارد و نه بیشتر بکشید سپس نصب کنید.

سیم خاردارهای حلقوی سوزنی یا تبری را باید بر روی پایه های ساخته و نصب شده از سپری آهنی و یا لوله فولادی نصب کنید. برای ساخت پایه فنس ابتدا جسمی به شکل هفتی را بر مکان مورد نظر با فاصله های مشخص که تقریبا برابر با 3 تا 4 متر می باشد، قرار دهید. سپس دو تا سه رشته سیم خاردار خطی را به موازات یکدیگر قرار داده اکنون  دسته های موجود در ابتدای بسته بندی سیم خاردار حلقوی را در ابتدای پایه ی فنس قرار دهید و تا انتهای مسیر بروید. برای محکم کاری نهایی با استفاده از بست هایی در میانه های کار این رشته ها را به یکدیگر متصل کنید. خلاصه مقاله فوق را در تصویر زیر مشاهده نمائید.

آموزش نصب فنس و سیم خاردار

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style=”outline” style=”square” message_box_color=”juicy_pink” icon_fontawesome=”fa fa-file-pdf-o”]

دریافت PDF آموزش صفر تا صد نصب سیم خاردار

[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *