قیمت الکترود میکا

ردیفنام محصولسایزاستانداردبرندحالتواحدقیمت
1الکترود جوشکاری2E6013میکابستهکیلوگرمتماس بگیرید
2الکترود جوشکاری2E7018میکابستهکیلوگرمتماس بگیرید
3الکترود جوشکاری2E6010میکابستهکیلوگرمتماس بگیرید
4الکترود جوشکاری3E6013میکابستهکیلوگرمتماس بگیرید

قیمت الکترود آما

ردیفنام محصولسایزاستانداردبرندحالتواحدقیمت
1الکترود جوشکاری 5E6013آمابستهکیلوگرمتماس بگیرید
2الکترود جوشکاری 4E6013آمابستهکیلوگرمتماس بگیرید
3الکترود جوشکاری 2E6013آمابستهکیلوگرمتماس بگیرید
4الکترود جوشکاری 2E7018آمابستهکیلوگرمتماس بگیرید
5الکترود جوشکاری 2E6010آمابستهکیلوگرمتماس بگیرید
6الکترود جوشکاری 2.5E6013آمابستهکیلوگرمتماس بگیرید
7الکترود جوشکاری 3E6013آمابستهکیلوگرمتماس بگیرید

قیمت الکترود ایساب

ردیفنام محصولسایزاستانداردبرندحالتواحدقیمت
1الکترود جوشکاری2E6010ایساببستهکیلوگرمتماس بگیرید
2الکترود جوشکاری3E7018ایساببستهکیلوگرمتماس بگیرید
3الکترود جوشکاری2E6013ایساببستهکیلوگرمتماس بگیرید
4الکترود جوشکاری3.2E7018ایساببستهکیلوگرمتماس بگیرید
5الکترود جوشکاری2E7018ایساببستهکیلوگرمتماس بگیرید

قیمت الکترود میکا آما چدن استیل

قیمت هر بسته الکترود جوشکاری

در جوشکاری برای داشتن نتیجه ای مطلوب و استقرار هرچه بهتر قوس الکترودها حتما باید از الکترود جوشکاری استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع این محصول و قیمت الکترود آشنا سازیم تا به عنوان برگه راهنمایی برای شما در هنگام خرید باشد. به طور کلی الکترود جوشکاری ، مداد هایی فلزی می باشند که از دو بخش مغزی و روکش یا فلاکس تشکیل شده است. این مغزی وظیفه جوش و پوشش رویه آن وظیفه محافظت از سطح جوش را دارد. الکترود جوشکاری همچنین از تغییر آلیاژ دادن جوش جلوگیری خواهد کرد.  از دیگر مزایای استفاده از این محصول شناور سازی آلودگی های داخل جوش و افزودن مواد آلیاژی به جوش می باشد.

بهترین مارک الکترود جوشکاری

در واقع ماده فلاکس ماده ای می باشد که دور تا دور الکترود می پوشانند. در واقع این پوشش دارای سه مزیت است، اول آنکه باعث ایجاد پایداری در قوس الکتریکی الکترود خواهد شد، مورد دوم این ماده در به وجود آوردن گاز نگهدارنده و ایجاد سرباره کاربرد دارد و مورد سوم به افزایش زمان خنک شازی جوش بسیار کمک خواهد کرد. این سه عامل از مهمترین عوامل در ایجاد جوش های با کیفیت و حفظ آن بسیار کمک خواهد کرد. به عنوان مثال سرعت پایین در خنک سازی فلز جوش باعث درشت تر شدن دانه بندی منطقه جوش و ناحیه HAZ خواهد شد که به همین ترتیب درشت شدن دانه بندی به از چکش پذیری فلز جلوگیری کرده و منجر به ترک و شکستگی فلز خواهد شد. گاز نگهدارنده نیز از ورود اکسیژن که می تواند احتمال ایجاد ترک در فلز را افزایش دهد جلوگیری خواهد کرد. به همین ترتیب عدم پایداری در قوس الکتریکی جوش نیز باعث ایجاد خلل و فرج در فلز خواهد شد.

در واقع شناخت انواع این پوشش ها و انتخاب آن متناسب با کاربرد خود می باشد که بهترین انتخاب را برای شما به ارمغان خواهد آورد. انواع پوشش ها شامل موارد زیر می شود:

الکترودهای اسیدی

الکترودهای اسیدی معروف به الکترودهای گرم می باشند. در هنگام کار آمپر زیادی مصرف می کنند و به ندرت به کار می چسبند. در هنگام استفاده از این نوع الکترود سرعت حرکت دست را بالا ببرید.

الکترودهای قلیائی (بازی)

از انواع الکترودهای بازی می توانید در موارد جوشکاری مخازن تحت فشار ، دیگ بخار، ساختمان های سنگین، تاسیسات نفتی و همچنین اتصالات دو لوله تحت فشار مورد استفاده قرار دهید. این نوع الکترودها نفوذ جوش بسیار بالایی دارند و به همین دلیل است در مواردی که به نفوذ جوش بالا نیاز است از این نوع الکترود استفاده می کنند. از مشخصات قطرات ذوب این نوع الکترودها به بزرگ تر بودن قطرات ذوب نسبت به دیگر الکترودها می توان نام برد. دقت کنید الکترودهای قلیایی باید در هنگام استفاده از این نوع الکترودها حرکت دست را کندتر کنید، الکترودها در هنگام استفاده خشک باشند و پوشش آن نباید دچار ریختگی و یا ترکیدگی باشد. قیمت الکترود را در وب سایت آهن سه دریافت نمائید.

الکترودهای روتیلی

از این نوع الکترود در مصارف عمومی و برای جوشکاری در ساختمان های فلزی استفاده نمائید. از دیگر مصارف آن استفاده در ساخت واگن سازی، ماشین سازی، کشتی سازی و پل سازی می باشد. این نوع الکترود دارای پوشش کمتری نسبت به قلیائی بوده که قطرات مذاب آن نیز از الکترودهای قلیایی کوچک تر خواهد شد. با استفاده از این نوع الکترود قوس الکتریکی به سرعت تشکیل خواهد شد و جرقه کمتر و پاشیدگی ذرات مذاب کمتر خواهد بود.

انواع الکترود را می توان از لحاظ شیوه ساخت به چهار دسته تقسیم بندی کرد:

  1. الکترود کم هیدروژن

کد های مربوط به این محصول دو کد E7018 و E7028 می باشد. این نوع الکترود میزان هیدروژن کمتری در خود دارد که در جوشکاری فولادهای پرکربن مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. الکترود چسبان سریع

کد های E6028  و E6027 هر دو مختص این نوع الکترود می باشند. از ویژگی های این نوع الکترود پوشش فلاکس سنگین و سرعت بالای رسوب گذاری می باشد.

  1. الکترود انجماد پرشده

این نوع از محصول دارای سه کد  E6013 – E6012 و E7014 می باشد. از ویژگی های آن پوشش فلاکس بسیار سنگین آن و قابلیت پس زدن سرباره می باشد که در نتیجه کار دانه بندی یکدست در جوش خواهد شد.

  1. الکترود انجماد سریع

دو کد E6010 و E6011 هر دو به این نوع الکترود اختصاص داده شده است. این نوع از الکترودها سرباره کمی ایجاد کرده، قوس الکتریکی بسیار قدرتمند داشته و تقریبا سازگار با تمامی شرایط جوشکاری می باشد.

انواع الکترود استیل

قیمت الکترود استیل

سیم جوش های استیل به عنوان ماده پرکننده مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع از الکترود برای جوشکاری فولاد آستنیتی ، آستنیتی مقاوم به حرارت و فولاد های فریتی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی الکترودهای استیل در دو خانواده سیم جوش SOLINOX 420 و سیم جوش SOLINOX 2209 و SOLINOX 2594 قرار می گیرد. از نوع اول جهت جوشکاری فولاد زنگ نزن مارتنزیتی و از سیم جوش استیل نوع دوم برای جوشکاری فولاد زنگ نزن دوپلکس و سوپر دوپلکس مورد استفاده قرار می گیرد. انواع الکترود استیل به شرح زیر می باشد:

  • SOLINOX 308
  • SOLINOX 308H
  • SOLINOX 308L
  • SOLINOX 316
  • SOLINOX 316H
  • SOLINOX 316L
  • SOLINOX 309
  • SOLINOX 312
  • SOLINOX 385
  • SOLINOX 2209
  • SOLINOX 2594

قیمت الکترود نقره

قیمت الکترود نقره

از این نوع الکترود برای اتصال قطعات مسی، نقره و مواردی با درصدی از نقر و همچنین برای جوشکاری های گاز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر کاربردهای این محصول در صنایع سردخانه ای، یخچال سازی، رادیاتور سازی، لوستر سازی و مواردی از این دست می باشد. در این دسته از محصولات دقت کنید هرچه درصد نقره موجود در الکترودها بیشتر باشد، جوش کیفیت بالاتری خواهد داشت همچنین در برابر ارتعاشات و لرزش ها مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد ضمن آنکه در هنگام کار جوشکاری روان و آسان تری را دارید. فروش الکترود نقره را از همکاران ما مستقر در واحد فروش فروشگاه آهن سه بخواهید.

قیمت روز انواع الکترود چدن

فروش الکترود چدنی به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای جوشکاری چدن ها به یکدیگر و چدن ها به فولاد، مس و آلیاژهایی از قبیل نیکل در بازار صورت می گیرد. تیم تخصصی ما در آهن سه قیمت الکترود چدنی را به صورت روزانه و آنلاین به شما مشتریان عزیز ارائه خواهد داد. تنها با تماس با شماره 35156-031 از قیمت الکترود و مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. در جوشکاری هایی از جنس چدن که البته تفاوت هایی با دیگر فلزات دارد مستلزم وجود مقدار زیادی سیلسیوم، کربن و فسفر در مواد تشکیل دهنده الکترودها دارد. برای آن که در انتهای کار جوشکاری با کیفیتی داشته باشید پیش از شروع کار از تمیز و عاری بودن سطح از انواع روغن ها، گرد و غبار، رد و لک زنگ زدگی و این موارد اطمینان حاصل کنید. همچنین بلافاصله پس از انجام جوشکاری چکش را آرام بر روی گرده های جوش بزنید تا جوشکاری خوبی از آب در بیاید. در طی مراحل جوشکاری قطعات چدن دقت کنید دمای محل جوش خیلی بالا نرود. در این صورت چند دقیقه عملیات را متوقف کرده سپس مجدد اقدام به جوشکاری کنید.

تعداد الکترود در هر بسته

این محصولات معمولا متناسب با قطر دارای اوزان مخصوص به خود می باشند. به عنوان مثال الکترودهای 3 میلیمتری دارای 30 گرم وزن، الکترودهای 4 میلیمتری وزنی برابر با 60 گرم و الکترودهای 5 میلیمتری برابر با 92 گرم وزن دارند. به همین صورت در هر بسته 2.5 کیلوگرمی 83 قطعه الکترود جوشکاری 3 میلیمتری و 41 قطعه الکترود 4 میلیمتری موجود است. در بسته های 5 کیلوگرمی نیز 54 قطعه الکترود 5 میلیمتری وجود دارد.

5 نکته حیاتی در هنگام جوشکاری با الکترود

  1. دقت کنید دودهای متصاعد شده از عملیات جوشکاری به سر و صورت شما برخورد نکند.
  2. اعمال شوک های الکتریکی ممکن است باعث صدمات جبران ناپذیر جانی شود.
  3. از تنفس گازهای حاصل از جوشکاری به شدت خودداری کنید.
  4. به هیچ وجه با قسمت های الکتریکی تماس برقرار نکنید.
  5. در انتها لازم است به میزان زیادی تمامی موارد ایمنی را در هنگام کار جوشکاری با الکترود رعایت کنید.

نحوه کد گذاری الکترودها (نکات نامگذاری الکترودها)

به طور کلی دسته بندی و نحوه کد گذاری الکترود ها در جهان توسط جامعه ی جوشکاران ایالت متحده آمریکا یا American Welding Society می باشد. این مجمع که به اختصار به A. W. S معروف است استانداردهایی را برای دسته بندی این محصولات معرفی کرده است که در دنیا مورد پذیرش همگان قرار گرفته است. این نامگذاری اصول خود را دارد که از این قرار است:

کد ابتدا با حرف E آغاز خواهد شد که اولین حرف کلمه الکترود می باشد. سپس بعد از آن یکی از دو عدد 4 یا 5 خواهد آمد. این عدد نشان دهنده مقاومت کششی جوش می باشد. به همین ترتیب دومین عددی که از راست آمده نشان دهنده موقعیت جوشکاری است. به عنوان مثال عدد 1 نشان دهنده استفاده از این الکترود در همه موقعیت ها، عدد 2 نشان دهنده استفاده از این الکترود در سطوح افقی و صاف بوده، عدد 3 استفاده از آن صرفا در سطوح صاف و عدد 4 در همه ی موقعیت ها به خصوص در V-down می باشد.

خلاصه مطلب فوق را در تصویر زیر مشاهده نمائید:

بهترین مارک الکترود جوشکاری در بازار

 

دریافت PDF انواع الکترود جوشکاری