دانشنامه و مقالات

قیمت لوله کشی گاز در سال 98

قیمت لوله کشی گاز در سال 98

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

قیمت متری لوله کشی گاز 98

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_message style=”square” message_box_color=”success” icon_fontawesome=”fa fa-eye”]

مشاهده جدول وزن لوله گاز

[/vc_message][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_message style=”square” message_box_color=”success” icon_fontawesome=”fa fa-eye”]

قیمت لوله گاز سپاهان امروز

[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

گاز یکی از حیاتی ترین موارد مورد نیاز برای ادامه حیات بشر می باشد. روز به روز و با پیشرفت شهر ها و روستاها خطوط انتقال گاز به صورت وسیعی گسترده یافته و تقریبا می توان گفت در اکثر نقاط کشور گاز به صورت لوله کشی شده انتقال می یابد. درکنار سود و اهمیت زیاد گاز در زندگی بشر اجرای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در صورت عدم اجرای اصولی لوله کشی می تواند خسارات جبران ناپذیری به بار بیاورد. در مقاله قیمت لوله فولادی می توانید نوع مقطع همچنین نکاتی که باید در هنگام خرید این محصول مد نظر قرار دهید را مطالعه نمایید.

قیمت لوله کشی ساختمان 98

فاکتور نقشه در قیمت لوله کشی گاز در سال 98

در این مقاله می خواهیم تنها به برآورد قیمت لوله کشی ساختمان 98 بپردازیم. قبل از اجرای هر پروژه ای در کنار دقت در نوع انتخاب مصالح و متریال مورد نیاز کار، یکی از مسائل بسیار پر اهمیت برآورد هزینه های آن پروژه است. بحث هزینه ها نیز خود از یک سری عوامل دیگر طبیعیت می کند. در مبحث لوله کشی ساختمان اولین مسئله ای که باید مد نظر قرار داد نقشه پروژه است. با توجه به نقشه یک ساختمان می توان، به صورت حدودی میزان لوله و اتصالات مورد نیاز در یک پروژه را برآورد کرد. نقشه سازه تمامی جزئیات اعم از مسیرهای لوله گذاری، بست زنی ها همچنین میزان متراژ مسیر لوله را به شما می دهد.

تعرفه لوله کشی گاز اصفهان با توجه به تعداد واحد ساختمان

موضوع بعدی تعداد واحد های موجود در یک پروژه ساختمانی می باشد. طبیعی است هرچه میزان واحد ها بیشتر شود هزینه خرید لوله فولادی، اتصالات، نیروی کار و زمان مورد نیاز برای اجرای پروژه بالا می رود.

محله احداث پروژه

شاید یکی از مسائلی که در برآورد هزینه لوله کشی گاز ساختمان کمتر مد نظر قرار داده می شود محله ای است که در آن پروژه در حال احداث می باشد. چرا که محله می تواند تاثیر بسیار زیادی در برآورد هزینه ها داشته باشد. این هزینه ها شامل هزینه حمل و نقل، باربری لوله ها و سایر مصالح و تجهیزات می باشد.

متراژ لوله کشی

مسئله دیگر که باید مد نظر قرار دهید متراژ و قطر لوله ای می باشد که انتخاب کرده اید. به این صورت که به میزان افزایش متراژ و قطر لوله سختی کار بیشتر می شود همچنین به زمان بیشتر برای اتمام پروژه نیاز است از همین رو هزینه ها افزایش می یابد.

قیمت اتصالات لوله گاز

عامل دیگر نوع اتصالات و تجهیزات ساختمانی است که مورد استفاده قرار می دهید. تخمین قیمت تجهیزات و اتصالات تنها به نوع و جنس اتصالات بستگی دارد.

توکار یا روکار لودن لوله کشی

همانگونه که می دانیم لوله های گازی به دو صورت توکار و روکار در پروژه اجرا می شود که اجرای لوله کشی ساختمان به صورت توکار از هزینه بیشتری برخوردار است.

اجرت لوله کشی گاز اصفهان سال 98

پس از برآورد قیمت لوله و اتصالات ، هزینه حمل و نقل و… با توجه به مواردی که در بالا گفته شد شما باید به طور مثال فاکتور اجرت لوله کشی گاز خانگی را در نظر بگیرید. این هزینه ها از سوی اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال نرخ لوله کشی گاز سال 97 توکار برای مقاطع تا قطر 1 اینچ در هر متر 19500 تومان و مقاطع تا قطر 2 اینچ در هر متر 32 هزار تومان در نظر گرفته می شود.

بر همین اساس لوله کشی توکار گاز خانگی در هر واحد ساختمانی برای 100 متر مربع، 800 هزار تومان برای 150 مترمربع یک میلیون تومان و برای 200 مترمربع یک میلیون و سیصد هزار تومان در نظر گرفته می شود. برای برآورد قیمت لوله کشی لوله گاز روکار برای هر 100 متر مربع یک میلیون تومان، برای 150 متر یک میلیون و سیصد و برای 200 متر یک میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته می شود.

همچنین این هزینه ها با توجه به نوع کنتور سازی متفاوت است. برای مثال در کنتورهای تک واحدی تا 100 متر برابر با یک میلیون و دویست، برای کنتورهای 150 متری معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان و در کنتورهای 200 متری برابر با یک میلیون و هفتصد هزار تومان می باشد. همچنین می توانید تعرفه ها را در تصویر زیر مشاهده نمایید.

قیمت متری لوله کشی گازتعرفه لوله کشی گاز

هزینه انشعاب گاز در سال 98 تهران

مبلغ برقراری انشعاب گاز طبیعی هزینه ای بوده که با توجه به موارد زیر تعیین می گردد:

  1. متناسب با ظرفیت کنتور
  2. متناسب با ایستگاه اندازه گیری اعطاء قیمت امتیاز گاز 98
  3. رگولاتور
  4. ایستگاه تقلیل فشار
  5. ایستگاه اندازه گیری و سهم مشترک متقاضی از هزینه بر خط اختصاصی محاسبه

این هزینه هر ساله و براساس آنچه از سوی شرکت ملی گاز ایران و به صورت بخشنامه ای به تمامی بخش ها ابلاغ خواهد شد. مطابق با این بخش نامه هزینه انشعابات در هر واحد مسکونی از تاریخ اول اردیبهشت سال 1395 افزایش یافته است. بر همین اساس هزینه های جدید انشعاب برای تمامی مشترکین گاز طبیعی از مبلغ 140 هزار تا 5 میلیون و 600 هزار تومان تعیین خواهد شد. این میزان متناسب با ظرفیت کنتور متقاضیان ضرب در مبلغ جدید ثابت A یعنی 352 هزار ریال می باشد. این مبلغ در سال های پیش برابر با 334 هزار ریال بود که با احتساب مبلغ جدید برای هر مشترک بین 7 هزار تا نزدیک به 300 هزار تومان افزایش قیمت وجود داشته است. در سال 98 نیز افزایش 15 درصدی گاز بها از تاریخ 97.03.29 برای تمامی مشترکان گاز طبیعی چه در مصارف خانگی و چه مصارف غیر خانگی را داشت.

تعرفه لوله کشی گاز 98

تعرفه لوله کشی گاز 98

قیمت کنتور گاز در سال 98

نرخ لوله کشی گاز 98

جدول لوله کشی گاز – قیمت دستمزد لوله کشی گاز سال 98

ردیفقیمت متری لوله کشی گاز تا قطر 1 اینچ زیر کار هر متر طول 27 هزار تومان
1اجرت لوله کشی گاز تا قطر 2 اینچ زیرکار هر متر طول 44800 تومان
2لوله کشی گاز ساختمان توکار تا 100 متر مربع 1 میلیون و 120 هزار تومان برای کنتورهای تجمیعی
3لوله کشی گاز تو کار تا 150 متر مربع 1 میلیون و 400 هزارتومان برای کنتورهای تجمیعی
4لوله کشی گاز توکار تا 200 متر مربع 1 میلیون و 820 هزار تومان
5لوله کشی گاز روکار برای هر واحد ساختمانیتا 100 متر مربع 1 میلیون تومان برای کنتورهای تجمیعی
6لوله کشی گاز روکار برای هر واحد ساختمانیتا 150 متر مربع 1 میلیون و 820 هزار تومان برای کنتورهای تجمیعی
7لوله کشی گاز روکار برای هر واحد ساختمانیتا 200 متر مربع برابر با 2 میلیون و 100 هزار تومان برای کنتورهای تجمیعی
8لوله کشی گاز زیرکار برای کنتورهای تکیواحدهای تا 100 متر 1 میلیون و 680 هزارتومان
9لوله کشی گاز زیرکار برای کنتورهای تکیواحدهای تا 150 متر 2 میلیون و 100 هزارتومان
10لوله کشی گاز زیر کار برای کنتورهای تکیواحدهای تا 200 متر 2 میلیون و 380 هزار تومان
11لوله کشی گاز روی کار برای کنتورهای تکیواحدهای تا 100 متر 2 میلیون و 130 هزار تومان
12لوله کشی گاز رو کار برای کنتورهای تکی واحدهای تا 150 متر 1 میلیون و 700 هزار تومان
13لوله کشی گاز روکار برای کنتورهای تکیواحدهای تا 200 متر 2 میلیون و 660 هزار تومان

بنابراین به طور خلاصه در برآورد قیمت لوله کشی گاز خانگی و تجاری موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • نقشه ساختمان
  • تعداد واحدهای ساختمان
  • محل احداث پروژه
  • متراژ مسیر لوله کشی
  • جنس، قطر و قیمت لوله فولادی
  • نوع اتصالات لوله فولادی
  • هزینه انشعاب گاز سال 98
  • اجرت نیروی کار
  • نوع توکار یا روکار بودن لوله کشی

خلاصه مقاله فوق را میتوانید در اینفوگرافیک زیر بخوانید

اطلاعات قیمت لوله کشی گاز در سال 98

امیدواریم توانسته باشیم گامی مثبت در جهت ارائه اطلاعات مفید در خصوص قیمت لوله کشی گاز ساختمان به شما همراهان گرامی داده باشیم. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style=”outline” style=”square” message_box_color=”juicy_pink” icon_fontawesome=”fa fa-file-pdf-o”]

دریافت PDF قیمت لوله کشی گاز در سال 98

[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *